WELCOME HUMANS :)

smile

i'm syafika marwaji . fifteen years live in here . imma broken english user . my blog my story . have any problem with it ?? get lost if you mind . chiao :)

Tuesday, August 9, 2011

GROW UP GIRL !

assalamualaikum dan salam satu malaysia . okay , hari ni aku rasa betul2 nak luahkan apa yang aku alami . TAJUK BESAR HARI NI ADALAH PASAL HIPOKRIT . okay , hipokrit , semua manusia hipokrit , termasuk aku . tipu lah kalau kau bukan kan . nampak beno nipunya kan . jujur dari hati dengan nama ALLAH , aku memang seorang hamba yang hipokrit but in certain place . hipokrit aku , maybe aku pernah kutuk orang tu but depan dia aku baik . kutuk2 jugak , baik2 jugak kan . kebaikan aku terhadap orang tu , i really mean it . aku memang betul2 buat baik kat dia . aku kutuk orang tu sebab kadang2 perangai dia sangat annoying . macam aku jugak . tak salah korang nak kutuk aku ke apa , sebab aku tahu aku annoying . aku hipokrit kat diri aku sendiri pun banyak jugak , korang toksah tau . its my personal life .

yang aku nak cerita ni , adalah seorang hamba Allah ni , boleh pulakkan dia cerita kat kawan dia yang i-not-so-sure rapat ke tak , dia cerita pasal aku kat kawan dia ni . dia cakap lah aku ni jahat . aku , and my other 2 friends ni HIPOKRIT GILA okay . ESPECIALLY SYAFIKA !!! highlight that . weh kau sedar tak yang kau sendiri hipokrit , kau sebuk2 kan diri kau nak tegur kawan aku yang kau kata hipokrit jugak ni tapi depan orang lain kau kutuk dia jugakkan . manusia jenis apa kau ni hah ! kau boleh cakap aku ni buat2 baik tapi sebenarnya hipokrit gile habis kau apa ???!!!! cermin diri kau dulu sebelum nak kata orang . kau dah kutuk aku kat blog 3 KALI !! . ada aku kutuk kau balik ?? yang first2 kita gaduh tu , kau sendri yang terasa lebih pasal post aku tu , seminggu lepas tu baru kau nak cerita ? sape yang carik pasal dengan sape sekrang ni . kau kata macam2 kat fb kau ,semua  orang attack aku , kau ckp aku ni tak fikir perasaan orang lain habis yang post2 kau fb tu effect dia kat sapa ???? otak ada tapi kau fikir guna apa ??!! yang pasal untunglah lupa kawan tu . yang kau nak terasa lebih dah kenapa . dah lah aku tak tuju kat kau tapi kau pulak nak emo lebih , orang lain okay je . cool je ,kau nak mental sangat dah kenapa . ada kau jaga hati aku ? ada kau fikir pasal perasaan aku ? ada ? then kata aku ni nak suruh orang kenal / faham aku tapi aku sendiri pun tak macam tu . see , kau cakap mcm tu , kau fikir tak pasal kau ? aku kenal kau . and aku totally faham sangat dengan perangai kau . tapi sebab kau tak bagi feedback yang baik , takkan lah aku je yang kena korbankan perasaan aku untuk kau semata-mata ! dengan orang lain aku boleh chill2 , open2 , gurau2 kenapa dengan kau pulak aku nak bg layanan mcm PRINCESS ?? nak kena fikir diri kau je . hahh???!!! sebab tu lah aku ckp kau ni SELFISH seperti mana yang kau cakap aku terjerit2 even aku hanya kata dengan cara yang biasa je . kau bab2 burukkan orang / buruk sangka kat orang memang TIPTOP habis lah kan . kau bolehlah hasut seberapa ramai yang mungkin untuk benci aku , tapi ingat balasan kau nnt . Allah akan bagi setimpal dengan apa yang kau buat ni .

and yes , disebabkan kau selalu kutuk pasal aku then aku pun aotumatically kutuk pasal kau . cerita2 aku dengan member2 aku totally berdasarkan apa yang kitorang nampak , rasa , alami and so on . but kau ? berdasarkan apa yang aku dapat tahu , totally REKAAN CERITA SEMATA-MATA ! oh ye , kau ada cakap kau takkan kawan dengan orang yang hipokrit seperti mana yang kau tujukan untuk aku . but kau , seburuk mana pun perangai bestie lama aku , aku lebih prefer kawan dengan dia daripada kau . yang pasal kau kata "aku bukan mata duitan" tu , totally aku tak tahu mulut barua mana yang cakap . maybe aku ada cakap , tapi aku hanya mengagak je and tak cakap pun kat orang lain , i mean tak BURUK kan kau pun kat orang lain .




kalau korang yang baca ni nak cakap aku jahat ke apa kutuk pasal orang , aku ada hak atas semua ni . sebab dia memburukkan diri aku . aku ada hak untuk lepas geram kat sini . aku ada harga diri , ada maruah , ada hati , ada perasaan , ada akal and ada segalanya takkan lah aku tak boleh nak mempertahankan diri aku . takkan lah aku nak orang kata aku ni jahat , hipokrit , tak reti nak jaga perasaan orang or else . aku tahu aku banyak salahnya , kadang2 aku lalai dengan apa yang aku buat . tak sedar apa yang aku buat dekat orang , and now sedarkan lah aku . face to face , kalau tak nak pun text lah . tak pun , chatting kat fb or else . toksah lah cerita kat blog or status fb . even tho aku tahu apa yang aku buat terserlahlah sifat kejam aku burukkan si dia ni kat sini , tapi aku dah tak de tempat lain lagi nak lepas . kat sini baru aku rasa lega . sebab kat sinilah mulanya . blog bukan tempat untuk mengutuk , memburukkan orang lain or else . sebab kalau ia bertujuan sedemikianlah dapat merosakkan hubungan korang dengan kawan korang . seperti aku :') 


p/s: aku totally bukan nak bajet baik ke hape , inilah aku . rules untuk berkawan hanya satu , TERIMA LAH KAWAN SEADANYA , SEJAHAT MANA PUN DIA . MESKIPUN DIA JAHAT , TRY UNTUK UBAH DIA . MOTIVATE DIA UNTUK JADI LEBIH BAIK .


sekian terima kasih :)
tons of tear ,
syafika marwaji

Thank You For Entering My Blog